piątek, 8 marca 2013

Wytrawne pancakes (jeszcze bardziej puszyste!)


No i mam problem. Tamte naleśniki nazwałam puszystymi, ale z tego przepisu wychodzą w takim razie hiperpuszyste! 
Zachęcam do wypróbowania w wersji na słono z jajkiem sadzonym podanym słoneczną stroną do góry. Do wersji na słodko przepis jak najbardziej się nadaje.

Składniki na ok. 16 sztuk:

2 szkl. mąki
4 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka
2 szkl. kefiru (lub maślanki)
4 łyżki oleju
szczypta soli
ew. 4 łyżki cukru do wersji słodkiej
jajka do usmażenia


W jednej misce wymieszaj suche składniki (najlepiej przesiać). W drugiej roztrzep jajka, dodaj pozostałe płyny i mieszaj, aż powstanie piana. Połącz suche składniki z mokrymi, dokładnie wymieszaj. Do smażenia wystarczy niewielka ilość oleju albo wcale. Ja smażyłam na suchej patelni, na dużym palniku ze średnim płomieniem. Przewracałam kiedy pojawiały się duże pęcherzyki powietrza, a ciasto było ścięte z brzegów. Z drugiej strony smażyłam tylko chwilę - wtedy pozostawały puszyste, nie "siadały".
Podawałam stos kilku naleśniczków z jajkiem sadzonym u góry - świetne połączenie!


Smacznego!

5 komentarzy:

  1. lubię takie eksperymenty! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dość sporo proszku do pieczenia widzę, ale wyglądają na bardzo puszyste :) z dwóch szklanek mąki wyszło 16? No da radę się najeść... Nie dałabym rady tyle zjeść :D Ale jak będę miała gości na noc, to jak znalazł na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. znakomite placuszki ,oczywiście wytrawne równie pyszne jak słodkie ;)

    OdpowiedzUsuń

Napisz, co myślisz...