sobota, 21 maja 2011

Placek czekoladowy-morelowy

Z dedykacją dla Marty, która jest uczulona na kakao i może jeść tylko białą czekoladę :)
Z podziękowaniami dla Gosi za mile spędzony czas i maturalną makulaturę, która w moich rękach zostanie ponownie przetworzona ;)


Składniki:


125 g masła lub margaryny
175 g białej czekolady
4 jajka
125 g cukru
200 g przesianej mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
100 g pokrojonych suszonych moreli


Tortownicę lub kwadratową blachę smarujemy cienko tłuszczem.
Masło/margarynę z czekoladą połamaną na małe kawałki roztapiamy w kąpieli wodnej. Często mieszamy, aż masa będzie gładka i lśniąca. Odstawiamy na bok, aby lekko przestygła (ja wstawiam na chwilę do chłodnej wody).
Do masła i czekolady dodajemy jajka i cukier, dokładnie ucieramy na gładką masę. Ja utarłam ręcznie i nie wiem czy to nie było przyczyną tego, że placek był dość niski, ale nie wiem - w sumie placki z reguły są niskie.
Dosypujemy mąkę, proszek do pieczenia, sól i pokrojone morele. Starannie mieszamy, aby nie było grudek.
Przelewamy masę do przygotowanej formy i pieczemy przez 25-30 min. w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.
Pozostawiamy w formie do ostygnięcia, potem kroimy w trójkąty lub kwadraty. Ja dodatkowo posypałam cukrem pudrem oraz udekorowałam startą czekoladą i listkiem mięty.

1 komentarz:

  1. Oby się makulatura przydała, a najlepiej, jak jeszcze wybierzesz Pozański Uniwersytet Medyczny za rok :) I do wszystkich czytających: ten kawałek, który jest u góry, osobiście zjadłam i muszę przyznać, że to było PYSZNE.

    OdpowiedzUsuń

Napisz, co myślisz...