poniedziałek, 25 lipca 2011

Razowe rogaliki z różanym nadzieniem


Z przepisu babci. Ale zamiast zwykłej mąki pszennej użyłam razowej. Według mnie lepiej smakują ze zwykłą, ale takie razowe są na pewno zdrowsze :)

Składniki:

500 g mąki
250 g margaryny
40 g drożdży
2 łyżeczki cukru
1 jajko
100 ml gęstej, kwaśnej śmietany
marmolada różana (zużyłam pół opakowania)
cukier puder do posypania


Mąkę wysyp na blat, posiekaj z margaryną. Zrób dołek, wbij jajka i wlej drożdże utarte z cukrem i odrobiną wody. Wyrób, dodając śmietany. Uformuj kulę, włóż do worka foliowego, zawiąż i zanurz w zimnej wodzie. Gdy ciasto wypłynie na powierzchnię, podziel na 4 części. Każdą część uformuj w kulę i cienko rozwałkuj na blacie lekko podsypanym mąką. Pokrój na 8 trójkątów. Na każdym trójkącie ułóż łyżeczkę marmolady i zawiń w rogalik, podwijając krótszy bok trójkąta pod spód. Ułóż rogaliki na blasze wyłożonej pergaminem i piecz w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni przez około 25 min. Po wyjęciu z piekarnika i ostudzeniu posyp cukrem pudrem lub udekoruj lukrem.


Smacznego!

2 komentarze:

  1. Kolejny znakomity przepis. Co prawda zrobiłam je na mące zwykłej, ale myślę, że wyszły równie dobrze, bo cała rodzina ponownie była zachwycona. :) Palce lizać po prostu! Dzięki !! :)) ~P.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje ze zwykłej mąki wyszły tak smaczne, że rodzinka ciągle dopytuje się o następna porcję (Wtedy odwinęła mi się folia i ciasto się zamoczyło w wodzie - na szczęście odratowałam). Teraz robię z mąki razowej, mam nadzieję, że wyjdą równie pyszne. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Napisz, co myślisz...