poniedziałek, 21 lutego 2011

Ciasteczka maślane z cytrusową nutą


Składniki:














Na ciasto 

250 g mąki
125 g masła (chyba przez pomyłkę dałam 100 g, ale i tak wyszły dobre ^^)
100 g cukru
1 jajko
opakowanie cukru waniliowego
skórka starta z połowy pomarańczy / cytryny
sok z 1 mandarynki / połowy pomarańczy / cytryny
szczypta cynamonu i imbiru



Do dekoracji

1-2 żółtka (mi wyszły 2, chociaż w przepisie było 1)
kolorowa posypka lub cokolwiek innego do dekoracji



1. Mąkę przesiewamy na stolnicę, dodajemy masło i cukier. Pośrodku mąki robimy dołek i wrzucamy do niego jajko, cukier waniliowy, startą skórkę, sok i przyprawy. Wszystko siekamy drobno dużym nożem i szybko zagniatamy na gładkie ciasto. Wkładamy do lodówki na 30-60 min.

2. Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni C. Ciasto rozwałkowujemy na posypanej mąką stolnicy na grubość ok. 0,5 cm. Foremkami wykrawamy różne kształty ciasteczek i układamy je na natłuszczonych lub wyłożonych papierem blachach. Pieczemy przez 10 min. na złocisty kolor.

3. Wystudzone ciasteczka smarujemy żółtkiem i posypujemy kolorową posypką. Gotowe! :)




8 komentarzy:

  1. no widzisz, czyli taki z tego morał, że można śmiało robić w wersji "light"- odtłuszczone i wychodzą równie smaczne :)muszę wypróbować przepis, bo mój Tata kocha maślane ciasteczka, ale dla niego koniecznie musiałabym posypać cukrem, najlepiej w grubych kryształach...
    apropos ciastek:
    ciastka, które piekłam w niedzielę,robi się DOSŁOWNIE 15 minut (pięć minut na przygotowanie masy, 10 na pieczenie). Są niesamowicie pyszne,z kategorii "to sobie jeszcze ułamię pół, żeby wyrównać"... jeśli lubisz owsiane to podrzucę Ci przepis :)

    pozwoliłam sobie zrobić Ci reklamę na fejsie wczoraj, bo po prostu KOCHAM tego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Żaki tera TIRAMISU (z duzą ilością serka mascarpone)! taką mam ochote... chociaż popatrzec:P

    OdpowiedzUsuń
  3. to się umówimy i Ci zrobię tiramisu! ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też poproszę o tiramisu ;D
    a ciasteczka maślane zaiste pyszne były

    OdpowiedzUsuń
  5. http://www.cococake.com/ znowu coś wyszperałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. http://cococakecupcakes.blogspot.com/ albo lepiej od razu blog

    OdpowiedzUsuń
  7. 55 yr old Paralegal Harlie Laver, hailing from Kelowna enjoys watching movies like Doppelganger and Flying disc. Took a trip to Flemish Béguinages and drives a Accent. Sprawdz to

    OdpowiedzUsuń

Napisz, co myślisz...