piątek, 11 lutego 2011

Pomarańczowe ciasto marchewkowe z kremem budyniowym

 
 Bardzo zasmakowało mi ciasto marchewkowe, więc postanowiłam upiec je jeszcze raz, ale tym razem,, tak dla odmiany zrobiłam je z innego przepisu. Wyszło mniej korzenne, bardziej puszyste i lekko pomarańczowe w smaku, dzięki dodatkowi aromatu pomarańczowego.


Przepis z książki "Atlanta Natives' Favorite Recipes" - ulepszony przeze mnie ;)



Składniki:

Na ciasto


2 szklanki drobno startej marchewki
2,5 szkl. mąki
2 szkl. cukru (ja dałam trochę mniej)
2 łyżeczki cynamonu
0,5 łyżeczki gałki muszkatołowej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 łyżeczki soli
1 łyżeczka sody
1,5 szkl. oleju
1 szkl. siekanych orzechów lub u mnie 1 szkl. mieszanki keksowej lub jakichkolwiek innych bakalii
2 łyżki gorącej wody - u mnie 2 łyżki świeżo wyciśniętego soku pomarańczowego
kilka kropli olejku (aromatu) pomarańczowego
4 jajka, białka oddzielone od żółtek

Krem

paczka budyniu
1-1,5 szkl. mleka
kilka kropli olejku pomarańczowego
0,5 kostki masła

dodatkowo starta skórka pomarańczowa, do dekoracji


Wszystkie składniki na ciasto oprócz jajek mieszamy w misce. Potem dodajemy pojedynczo żółtka, ubijając po dodaniu każdego. Ubijamy białka na sztywno i delikatnie mieszamy je z masą na ciasto. Przekładamy do dużej okrągłej formy i pieczemy w 180 stopniach C przez ok. 50 min.do "suchego patyczka".

Gotujemy budyń na gęsto, dodając do niego olejek pomarańczowy w trakcie gotowania. Studzimy. Masło ucieramy aż będzie miękkie i puszyste. Dodajemy budyń po jednej łyżce, nadal ucierając.Na koniec rozsmarowujemy krem na cieście i dekorujemy startą skórką pomarańczową.

1 komentarz:

  1. mniami! Wypróbuję : ) Ja ciasto marchewkowe też znów robiłam, to chyba jednak najlepsze ciasto (wraz sernikiem) ever!

    OdpowiedzUsuń

Napisz, co myślisz...